This is jambo nr. 5 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Vivian Stoffers - WaarBenJij.nu This is jambo nr. 5 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Vivian Stoffers - WaarBenJij.nu

This is jambo nr. 5

Door: Vivian

Blijf op de hoogte en volg Vivian

31 Mei 2012 | Kenia, Mombassa

Alles begint te wennen.

We zijn inmiddels alweer over de helft van onze tweede werkweek. Time flies, even when you have nothing to do.
Dat laatst is natuurlijk niet helemaal waar, maar ik ben op werkgebied al volledig ingeburgerd in Kenia. Na een klusje even een uurtje pauze houden :)

Het is wonderbaarlijk maar waar, vandaag is de eerste dag dat er weer internet is op het complex! Helaas geen wifi in het kantoor, waar wij de hele dag in opgesloten zitten, maar wel in het restaurant. En onze computer in het kantoor heeft ook kruipend traag internet, maar goed genoeg om even tussendoor een blogje te maken.

We hebben een nieuwe taak erbij. Vanaf nu is het ook aan ons om gasten in- en uit te checken en ze te hulp te staan in de receptie. Toch wel beter dan de hele dag in een bank in het restaurant hangen (ook al is door nu de uitweg naar de sociale buitenwereld). Hier in de receptie is de sensatie: Hassen die met een geschreven paspoort (paspoort afgegeven in Addis Abebba, Ethiopie. Geboren in Khartoum, Soedan. En nationaliteit: Ghanees. En paspoort ook nog is niet geseald....) in wilt checken met als gevolg: politie op bezoek. Amerikanen die beweren te hebben betaald terwijl ze dat niet hebben gedaan en, last but not least, de computer met internet.

Sensatie komen we hier niet te kort, een aanslag in Nairobi, gister 6 brandweerwagens langs ons appartement richting Mtwapa, loslopende aapies voor ons balkon en vanmorgen ook nog is een elektriciteit uitval voor 3 minuten.

Vandaag gaan we wat foto's maken om ons op vakantieveilingen aan te melden en hoogstwaarschijnlijk nog even lekker in het zonnetje zitten. Want er moet ook uitgerust worden van het harde werken...

Tot de volgende keer. X

• 31 Mei 2012 - 07:00

Mam:

Ik vind het allemaal geweldig klinken....een beetje leven in de brouwerij en duidelijk dat je met een cultuurkloof te maken hebt.
    Geniet maar lekker en tot de volgende keer.
    Hele dikke knuffel....XXX

• 31 Mei 2012 - 16:52

Wilma Van Wijk:

Ik zie het al: je hebt het razend druk!!!! Lijkt mij trouwens wel angstaanjagend wanneer er een aanslag gepleegd wordt (al is deze misschien niet heel dicht bij). Jammer voor jou dat wij al een dure reis hebben geboekt naar Nieuw Zeeland, anders hadden wij misschien nog wel een bod gedaan wanneer we de foto's op vakantieveilingen zouden tegenkomen. Blijf met volle teugen genieten en ik blijf je volgen. xxx