Weekend - Jambo 8 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Vivian Stoffers - WaarBenJij.nu Weekend - Jambo 8 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Vivian Stoffers - WaarBenJij.nu

Weekend - Jambo 8

Door: Vivian

Blijf op de hoogte en volg Vivian

10 Juni 2012 | Kenia, Mombassa

Weeeeeeekend.

Het was eindelijk zover, weekend! Na een hele week pinball en ondertussen een beetje werken konden we lekker twee dagen helemaal niks doen zonder er een schuldgevoel aan over te houden.

Zaterdagochtend zijn we als eerste naar de bank naast ons huisje gegaan om 80 Amerikaanse Dollars te wisselen. Ja dat is raar he, maar voor onze safari van volgende week hebben we die dollars nodig om de entree te betalen bij de parken. Voor diegene die dat nog niet wisten, want volgens mij heb ik dat nog niet gemeld, en anders meld ik het gewoon nog een keer; aankomende vrijdagochtend om 6 uur gaan we opweg naar de Amboseli om daar een 3-daagse safari te doen!!! Ik voel jullie jaloezie door de computer heen :). En die jaloezie kan ik nog wel versterken door te melden dat iedere lodge uitzicht heeft op de Kilimanjaro :) Het liefst zou ik nu nog zeggen, IN YOUR FACE. Maar dat is lullig.

Nadat we bij de bank geweest zijn gingen we opweg naar Town. Mombasa town is ongeveer 3 kwartier in de matatu rijden en je komt in een totaaaal andere wereld dan het gedeelte van Mombasa waar wij verblijven. Overal, maar dan ook echt overal zijn auto's, voetgangers, tuktuks, matatus, koeien, geiten, mensen, mensen, mensen en nog meer mensen. Wij gingen niet heel goed voorbereid op stap, we hadden alleen uitgezocht hoe we bij de beroemde olifanten slagtanden konden komen, en dat er een hele oude moskee ergens was. De olifantentanden hebben we gevonden, de moskee niet. Dus zijn we nog een beetje door de straatjes gaan lopen, zwaar lastig gevallen door bedelende kinderen, echt tot vervelens aan toe. Ik heb al geen groot hart voor kinderen, maar deze kindjes sloegen echt alles!! Uiteindelijk waren er wat lokale vrouwen die steentjes naar de kinderen gingen gooien en ze in een hoekje gingen drijven, zodat wij door konden lopen. Dat was heel fijn. Want om het even duidelijk te maken, die kinderen gingen ECHT over de grens heen.

Eenmaal weer thuis aangekomen was er nog steeds geen Nederlands elftal op ons Keniaanse tvtje. Dus zijn we naar het 5 sterrenhotel pal naast ons appartement gelopen, en daar werd op big screen de wedstrijd uitgezonden! Lekker genoten van een colaatje van 1,40 en gebaald als een stekker dat Nederland in de pan gehakt werd en Duitsland zwaar onterecht gewonnen heeft. Maar, vaderlandsliefde boven alles, we waren allemaal in het oranje, en op mijn nagels staat, nu nog steeds ja, hup holland.

Nu ga ik lekker genieten van een koud broodje, want die zijn we vergeten uit de vriezer te halen. En daarna lekker zonnen op het balkon, want het is zondag. En op zondag doe ik he-le-maal niks.

Tot de volgende keer. X

  • 10 Juni 2012 - 10:51

    Mam:

    Wat een avontuur weer en inderdaad een heerlijk vooruitzicht voor vrijdag...nog even een paar dagen "werken"....en dan ben ik echt benieuwd naar je foto's en verhalen....
    Ik begrijp uit je verhaal dat jullie je tas met spulletjes niet aan deze kindjes hebben uitgedeeld :p....
    Dikke kus en tot de volgende keer....xxx

  • 11 Juni 2012 - 15:30

    Wilma Van Wijk:

    Goed gevoeld door de computer heen hoor Vivian: die jaloezie. Ik ben zeker jaloers!!!! Maar ik laat je nu al weten dat dit allemaal maar "geleend" is, want wij gaan eind van het jaar naar Nieuw Zeeland. Dat zal ongetwijfeld geen cultuurshock worden (zoals Kenya), maar ik ga zeker proberen jou dan enorm jaloers te maken. Ik vind het heel fijn om te lezen dat je daar enorm geniet en dat moet je zeker blijven doen. Ik ben nu al nieuwsgierig naar de foto's van je 3 daagse safari. Maar ja ik zal nog even moeten wachten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vivian

Actief sinds 01 April 2012
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 20861

Voorgaande reizen:

25 Januari 2016 - 25 Januari 2017

Zuid-Amerika

24 September 2013 - 28 Februari 2014

5 maanden studeren in Barcelona

01 Januari 2009 - 30 November 2013

Andere reizen

04 Mei 2013 - 25 Augustus 2013

Vier maanden stage in Brussel

18 Mei 2012 - 14 Augustus 2012

Drie maanden stage in Mombasa!

19 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Vier weekse talencursus in New York

Landen bezocht: