Dag 8 - Jambo 4 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Vivian Stoffers - WaarBenJij.nu Dag 8 - Jambo 4 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Vivian Stoffers - WaarBenJij.nu

Dag 8 - Jambo 4

Door: Vivian

Blijf op de hoogte en volg Vivian

29 Mei 2012 | Kenia, Mombassa

Toerist uithangen in het Haller Park.

Vrijdagavond sloeg het noodlot toe. We vielen van het negatieve in het volgende negatieve... Met etenstijd zette ik alles klaar om rijst met bonen te gaan koken. Toen ik mijn pannetje water wilde gaan koken, kreeg ik met geen mogelijkheid ons 'gasstelletje' aan. Eerst dacht ik dat de stroom er weer uit was (ja ons gasstelletje werkt op elektriciteit), maar dit was niet het geval. Nadat iedereen geprobeerd had om dat ding aan te krijgen dacht ik om de gasfles eens op te tillen en die voelde verdacht leeg aan... Wij belden degene die ons in dit soort situaties te hulp moet schieten, en we moesten opstap voor een nieuwe gasfles. Omdat wij (de meiden) onze hulp niet vertrouwen en op z'n zachts gezegd van hem walgen, gingen Jelle en Dennis met hem mee. In de tussentijd kwamen wij erachter dat ons toilet ermee opgehouden was door te spoelen... Dus toen het eerste probleem opgelost was hadden we gelijk weer een nieuwe. Onze hulp had hier wel een oplossing voor, hij zou iemand bellen en die zou de volgende dag ons toilet komen maken. Wij besloten dat we niet een nacht + ochtend/middag/avond (you never know when you're in Africa) met zijn 5e zonder toilet konden leven. Dus hebben wij alle nodige spullen ingepakt en konden we gelukkig terecht bij Ilse, de TIO student uit Eindhoven die hier al 3 maanden zit.

Zaterdag zijn we gewoon ons plan gaan uitvoeren die we hadden, we wilden onze dag niet laten verpesten door de hele dag in ons appartement te zitten, te wachten tot er misschien eens iemand zou komen. En daar zijn we nu heel blij mee!

We hebben een top dag gehad! Ik had dit echt nodig na een week weinig tot niks doen op werk, daar werd ik heel negatief van... Het Haller Park is een soort mix tussen safari, de apenheul en beeksebergen, maar dan voor 4 euro (vette korting! Is ons peperdure werkvisum toch nog ergens goed voor!). Alle aapies liepen hier los rond en sprongen over je hoofd heen in de bomen. We hebben alle dieren in het park gezien: buffels, kapari's, twee soorten krokodillen, grote schildpadden, kleine schildpadden, slangen, een gordeldier, elanden, nijlpaarden, en als klapper op de vuurpijl hebben we giraffen gevoerd!!!
Het is natuurlijk wel een beetje een dierentuin effect, en ik voelde me ook echt een klein kind in de snoepwinkel. Wat een geweldige beesten. Nu weet ik weer wat ik me deze week vaak heb afgevraagd: hiervoor ben ik naar Kenia gekomen!!
Ik heb mijn enthousiasme voor deze 10 weken weer helemaal terug. En vandaag, zondag, onze tweede vrije dag is ook super lekker. Ik zit nu op ons balkon in het zonnetje te hopen dat ik net zo bruin wordt als de lokale bevolking. Terwijl ik zicht heb op de 'snelweg' van Kenia waar het op dit moment een drukte van jewelste is en waar auto's op alle mogelijke plekken elkaar inhalen. Er rijd nu namelijk een schoolbus binnendoor door de berm, maar hij is in ieder geval wel één plekje opgeschoven...
Ik ga nu weer lekker onderuit gezakt in het zonnetje liggen en genieten van mijn lekkere vrije dagje!

Tot de volgende keer. X

  • 29 Mei 2012 - 12:44

    Mam:

    Blijf lekker genieten van alle dingen die goed gaan...de dingen die niet zo vlot gaan die horen bij het echte Keniaanse leven. Dikke knuffel en tot je volgende verhaal :) (K)

  • 29 Mei 2012 - 20:27

    Anita:

    Hai Viv, zo leuk weer om je verhalen te lezen. Geniet extra van de leuke dingen dan vergeet je de minder leuke ! X

  • 29 Mei 2012 - 21:20

    Jeanine:

    Hai Vivian,
    Leuk om je verhalen te lezen inderdaad. Je nuchtere Nederlandse kijk op de zaken is echt grappig. Je foto met giraffe heb ik opgeslagen. Als het ff kan laat ik hem afrukken en komt ie hier aan de muur, zo grappig met die tong!
    Ook al valt het hier en daar een beetje tegen (zonder gas en wc) maak er wat moois van!
    Groetjes Ivo en Jeanine

  • 30 Mei 2012 - 18:33

    Marcel En Margriet:

    Hoi Vivian,

    Ik lees je reisverslagen op internet. Het ziet er allemaal avontuurlijk uit. Ik vind het een hele onderneming. Je schrijft trouwens ook erg leuk. Ik hoorde van je moeder dat je ook je autorijbewijs hebt gehaald. Echt goed...van harte gefeliciteerd. We wensen je heel veel plezier de komen de weken. Ik zal de verslagen blijven lezen, erg leuk. groeten Margriet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vivian

Actief sinds 01 April 2012
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 20862

Voorgaande reizen:

25 Januari 2016 - 25 Januari 2017

Zuid-Amerika

24 September 2013 - 28 Februari 2014

5 maanden studeren in Barcelona

01 Januari 2009 - 30 November 2013

Andere reizen

04 Mei 2013 - 25 Augustus 2013

Vier maanden stage in Brussel

18 Mei 2012 - 14 Augustus 2012

Drie maanden stage in Mombasa!

19 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Vier weekse talencursus in New York

Landen bezocht: