I felt in love... - Jambo 9 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Vivian Stoffers - WaarBenJij.nu I felt in love... - Jambo 9 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Vivian Stoffers - WaarBenJij.nu

I felt in love... - Jambo 9

Door: Vivian

Blijf op de hoogte en volg Vivian

18 Juni 2012 | Kenia, Mombassa

My new love; Afrikaanse safari's.

Voordat we vertrokken naar Kenia heb ik van veel mensen gehoord dat je nooit meer anders wilt als je eenmaal in Afrika op vakantie bent geweest. Na dit weekend snap ik dat zo goed!!
Zoals jullie allemaal weten zijn we dit weekend op safari geweest naar de Amboseli. Daar zal dan ook mijn hele blog over gaan, want ik weet verder niet wat ik nog anders kan melden.

Vrijdagochtend werden we om 4 uur opgehaald bij ons huisje (wat betekende, om kwart voor 3 mijn bed uit, omdat iedereen nog wilde douchen...). Na een autorit van ruim 9 uur kwamen we aan bij de prachtige lodge. Wat een hemel op aarde na een maand in een dus toch niet zo heel mooi appartement te verblijven. Eindelijk na een maand weer onder een WARME douche gestaan, en geslapen op een heerlijk zacht kussen. Ook konden we eindelijk weer eens zonder ventilator slapen, omdat het heerlijk koel was in de kamer/tent.
Oke genoeg gezeur. Ik ga ook beginnen met het slechte nieuws van dit weekend, dan hebben we dat ook weer gehad en kan ik alleen nog maar positief zijn. Voordat we vertrokken naar de Amboseli hebben Renate, Shannon en ik allemaal nog gepint. Ik wilde niet al mijn geld meenemen, dus na wat overleg besloten wij alle drie om 3 briefjes van 1000 shilling mee te nemen en nog wat kleinere briefjes. Onderweg zijn we gestopt om te ontbijten, en dat is het enige waar ik nog geld aan uit heb gegeven, dit heb ik betaald met een briefje van 500. Toen wij op zaterdagmiddag bij een masai stam (ja ik spring even verder in de tijd) gingen bezoeken, kwamen we erachter dat iedereen nog maar 1 briefje van 1000 in zijn portemonee had. Ik dacht dat ik vast weer ergens wat kwijt was geraakt, dus ik zag nergens kwaad in. Totdat we 's avonds in onze tent zaten, en dat Renate hardop zei dat ze het raar vond dat haar geld nu al op was. Shannon en ik hadden precies hetzelfde. En toen wisten we zeker dat er geld uit onze portemonees gestolen is. Na lang nadenken waar ons geld zou kunnen zijn, en nog steeds zonder antwoord, besloten we naar de receptie te gaan om het te melden. Al zijn wij alle drie bijna voor 100% zeker dat het onze chauffeur was die ons geld heeft. Laat mij dit even aan jullie uitleggen; vrijdagmorgen gingen wij een stop maken om te ontbijten, van ons alle drie zat onze portemonee in de achterbak. Wij vroegen daarom aan de chauffeur of hij de achterbak open wilde maken, en ik pakte mijn portemonee in het zicht van de chauffeur. Ook stopte ik hem weer terug met hem op mijn hielen. Bij de volgende stop, vroeg hij of iemand iets nodig had uit de achterbak, wij zeiden alle drie nee. Hij is toen gaan tanken, en wij zijn bij een souvenirwinkeltje gebleven. Hij wist dus dat onze portemonee in de auto was. Toen we aankwamen bij de lodge, stond mijn tas ook open, terwijl ik die ALTIJD dicht doe. Ook op de terugweg, ging hij nog een keer tanken. En toen was de tas van Shannon verplaatst, en waren er pasjes in haar portemonee verplaatst.... Helaas hebben we helemaal niks om te bewijzen wie het geld wanneer gestolen heeft... Dus moeten we het maar doen met een melding, zowel bij de lodge als bij het bedrijf van de Safari.

GOED, genoeg negativiteit. De safari was echt GE-WEL-DIG!!! Zoals ik al eerder zei, ik ben mijn hart verloren op de savanne. Dit was zonder meer een van de beste weekenden van mijn leven!
We hebben ook heel erg veel geluk gehad met de dieren die we allemaal gezien hebben. Onderweg naar de Amboseli zagen we al dieren. De snelweg van Mombasa naar Nairobi loopt namelijk tussen twee andere National Parken door. In de lodge was het voor ons echt een hemel op aarde. Heerlijk weer al die westerse gewoontes, en wij werden vriendelijk ontvangen, en niet andersom. We konden lekker zorgeloos genieten van het buffet en mochten zoveel nemen als we wilden. Eindelijk weer lekker genoten van een chocoladecakeje en croissantjes. Heerlijk vers fruit, echt genieten.
De safari's zelf waren het hoogtepunt van het hele weekend natuurlijk. Vrijdag middag zijn we na aankomst even wat gaan eten en daarna hadden we gelijk onze eerste gamedrive. Van 4 tot 6 hebben we door het park gereden. Toen hebben we vooral heeeeel veel olifanten gezien. Er kwamen hele kuddes de weg oversteken waar wij op stonden, echt heel erg bizar maar vooral echt geweldig om mee te maken. Ze liepen zo intens dichtbij, ik was zo gelukkig als een klein kind in een snoepwinkel. Ook hebben we nog twee buffels gezien, en een paar kuddes zebra's. Helemaal volslagen van geluk, wat alleen nog maar groter werd toen we het diner buffet zagen, kwamen we terug bij de lodge. Bij het buffet kon je ook een pizza voor je laten bakken, met ingredienten die je zelf uit mocht kiezen, hoe vet is dat!!
De volgende morgen ging heel vroeg weer de wekker, want om half 8 was het busje alweer voorgereden om weer een gamedrive te doen. Zaterdag hebben we van 8 tot 4 op de savanne doorgebracht. Tussen de middag hebben we gelunched op een viewpoint, waarvandaan je een heel groot deel van de savanne kon zien. Ook op zaterdag hebben we moeilijk veel geluk gehad met alle dieren. In de ochtend kwamen we veel busjes tegen die weer opweg waren naar de uitgang omdat ze nergens dieren konden vinden, dus ik had niet heel veel hoop dat we veel zouden zien. Maar gelukkig reden wij onze tijd uit. We zijn helemaal naar de andere kant van het park gereden, naar de moerassen. Hier waren (alweer) heel veel olifanten, gnoes, zebra's en ook heel veel nijlpaarden. Na de lunch reden we nog verder weg van de moerassen, en zagen we ergens tussen de bomen een busje stilstaan. Daar zijn we heen gereden, en toen kreeg ik het meest gelukkige moment van het hele weekend, er lag een groepje leeuwinnen!! We hebben daar echt heel erg lang naar gekeken, want je kunt daar gewoon niet mee stoppen! Na een tijdje werd de blijdschap nog groter, want toen zagen we dat ze ook nog een babyleeuwtje hadden! Hij was nog zo super jong, dat hij nog allemaal vlekjes had. Echt om op te eten, maar dat hebben we natuurlijk niet gedaan.
Na de leeuwen zijn we nog naar Lake Amboseli gereden, die bijna het hele jaar droogligt, en nu dus ook. Hier raakte we nog verdwaald, de chauffeur had geen idee welke kant hij opmoest, en we zijn 3 keer langs dezelfde kudde zebra's gereden. Uiteindelijk zijn we gestopt bij een informatiepunt in the middle of nowhere, waar een masai een plattegrond heeft getekend, en daarmee zijn we richting de uitgang gereden. Op de mainroad richting de uitgang kwamen we godzijdank nog giraffen tegen, die hadden we het hele weekend nog niet gezien! En we hadden nog maar 10 minuten om bij de uitgang te komen. Maar we moesten stoppen om een paar foto's te maken. THANK GOD dat we dat gedaan hebben, want een meneer uit een ander busje wees ons op de cheetah die in de boom zat!!!!! WE HEBBEN GEWOON LEEUWEN EN CHEETAHS GEZIEN TERWIJL MENSEN NAAR HUIS ZIJN GEGAAN OMDAT ZE GEEN DIEREN KONDEN VINDEN, LUCKY US!!!!

Na de gamedrive zijn we nog bij een Masai stam op bezoek geweest. We hebben gekeken in wat voor dorpjes ze leven en we zijn in een van de huisjes geweest. De huisjes daar worden gemaakt van koeienpoep. Dus we zijn letterlijk in schijthuisjes geweest. De kindjes daar waren heel sneu, heel veel zaten volledig onder de vliegen, vooral hun gezichten. Echt heel erg om te zien!

Zondag morgen zijn we lekker vroeg (half 6) ons bed uit gegaan, omdat we de zonsopgang bij de Kilimanjaro wilde zien, helaas zat die verrekte berg het hele weekend in de wolken. Maar ook dat kwam helemaal goed, dat we het park uitreden zwaaide de Kilimanjaro ons nog even uit, hij was voor een groot deel uit de wolken, dus we konden gelukkig nog een paar mooie foto's maken!

Ook de terugweg duurde ruim 9 uur, maar mijn god. Wat was het die lange autoritten waard!

Tot de volgende keer. X

  • 18 Juni 2012 - 13:59

    Marion:

    Mazzelaar, het is je dus allemaal dubbel en dwars gegund! JIJ geniet je echt suf

  • 18 Juni 2012 - 14:06

    Mam:

    Wat een ongelofelijk bijzonder verhaal....wat zul je genoten hebben...deze ervaring draag je voor altijd bij je......dikke knuffel....en tot de volgende keer....xxx

  • 18 Juni 2012 - 16:59

    Anita:

    Wat een geweldig verslag Viv van een hele mooie ervaring ! X

  • 18 Juni 2012 - 21:21

    Jeanine:

    Superstoer! Wat een ervaring moet dat zijn geweest. De foto's op je Facebook zagen er al prachtig uit, hoe moet dat in het echt wel niet zijn?!? Neg wat Mam zegt, deze ervaring pakken ze je nooit meer af!

  • 19 Juni 2012 - 12:07

    Wilma Van Wijk:

    Je kunt wel lezen dat je enorm aan het genieten bent. Fijn hoor. De foto's heb ik op facebook bekeken. Zij zijn bijzonder mooi. Zelf vind ik die van de moederolifant met het kind (van achteren) echt heeeel bijzonder. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vivian

Actief sinds 01 April 2012
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 20866

Voorgaande reizen:

25 Januari 2016 - 25 Januari 2017

Zuid-Amerika

24 September 2013 - 28 Februari 2014

5 maanden studeren in Barcelona

01 Januari 2009 - 30 November 2013

Andere reizen

04 Mei 2013 - 25 Augustus 2013

Vier maanden stage in Brussel

18 Mei 2012 - 14 Augustus 2012

Drie maanden stage in Mombasa!

19 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Vier weekse talencursus in New York

Landen bezocht: