Jambo 11 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Vivian Stoffers - WaarBenJij.nu Jambo 11 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Vivian Stoffers - WaarBenJij.nu

Jambo 11

Blijf op de hoogte en volg Vivian

25 Juli 2012 | Kenia, Mombassa

De laatste loodjes!

Het is alweer bijna tijd om naar huis te gaan! Mijn laatste stageweek is ingegaan en er zijn dus nog maar een paar dagen over van mijn 10 weken in Mombasa!

We hebben de laatste weken niet heel veel dingen meer gedaan, waardoor het toch wel steeds zwaarder werd om het vol te houden. Nu we weten dat het bijna klaar is en we hier verder niets bijzonders meer gaan doen, was het toch wel afzien.

Vorige week zaterdag zijn we met de African Mama van Shannon en Dennis meegegaan naar haar boerderij. Zij heeft daar varkens, geiten en wat kippen rondlopen. Die varkens waren zoooo geinig! De kleinste biggetjes moesten van haar eten krijgen, en de rest kreeg niks, maar ze roken wel eten. Dus in het begin begonnen ze te knorren, maar zodra ze doorhadden dat alleen de biggetjes eten kregen begonnen ze allemaal te krijsen alsof ze geslacht werden, niet normaal! Na de boerderij zijn we gaan lunchen bij een mooi restaurant aan het strand. Al met al vloog onze zaterdag voorbij en hebben we er weer van genoten!

Gelukkig had ik nog wat héél leuks om naar uit te kijken, mijn moeder en Erik kwamen namelijk de 24ste aan in Mombasa. Al vanaf de eerste dag staat er een aftel app op mijn tablet, en voor ik het wist zat ik onder de 10 dagen, onder de 7 dagen en toen was het in een keer al 24 juli! Iedereen had de ochtend vrij genomen van werk om mee te gaan naar het vliegveld, echt super leuk! Het aftellen begon op 71 dagen, maar de laatste uurtjes wachten waren me echt te lang... Toen ik ze door de deuren van de aankomsthal zag komen kon ik het dan ook niet laten om gewoon naar ze toe te rennen, zo blij was ik om ze weer te zien!

Op het werk lopen onze taken ook een beetje naar hun einde toe. We hebben nu zo goed als alles af wat op ons to do lijstje stond. Alleen nog de finishing touch en dan zijn we helemaal klaar. Vanmiddag gaan we voor het eerst onze flyers flyeren in het winkelcentrum en vrijdag is dan alweer onze laatste werkdag!! Het is wel heel fijn waar we nu werken, we krijgen hele positieve feedback, ons werk wordt gewaardeerd en ze komt met veel eigen input. Hier kunnen we teminste echt doen waarvoor we naar Kenia gekomen zijn!

De laatste dagen hier in Mombasa gaan hopelijk snel voorbij. Zaterdag ga ik nog samen met mama en Erik naar Mombasa Town en dan zondag de inpakken en zo vroeg mogelijk naar bed. Want maandagochtend om half 6 vliegen we naar Nairobi, wat betekend dat we rond 2 uur al moeten vertrekken uit ons appartement! Vanaf Nairobi worden we opgehaald door onze safari chauffeur en rijden we in een autorit van 5 à 6 uur richting de Masai Mara. Hier zullen we 3 dagen verblijven, waarna we de grens oversteken naar Tanzania. Eerst zullen we 2 dagen in de Serengeti blijven en daarna vertrekken we nog voor 2 dagen naar de Ngorongro krater. Dan laten we het wildlife achter ons en gaan we nog een tocht naar de Kilimanjaro maken, en last but not least, als spetterende afsluiter blijven we de laatste 5 dagen in super de luxe op Zanzibar! En dan vliegen we op 13 augustus laat in de avond via Dubai terug naar Amsterdam, om daar op 14 augustus 's middags aan te komen!

Op dit moment kan ik bijna niet meer wachten tot het maandagochtend half 6 is, maar aan de andere kant ga ik hier in Mombasa ook nog genieten van mijn laatste daagjes en nog wat souvenirs inslaan natuurlijk!

Tot de volgende keer. X

  • 25 Juli 2012 - 16:20

    Wilma Van Wijk:

    De laatste loodjes wegen over het algemeen het zwaarst Vivian. Maar je hebt nu je moeder en Erik in de buurt, dus dat is in ieder geval een veilig en vertrouwd gevoel. Geniet nog even en daarna een hele fijne vakantie in Tanzania. Ik weet niet of je dan alsnog een blog schrijft of niet, maar ik wil je in ieder geval laten weten dat ik het leuk en fijn vond je te mogen volgen bij deze avontuurlijke stage. Hopelijk mag ik dat de volgende keren ook. xxx

  • 26 Juli 2012 - 22:12

    Jeanine:

    Gaaf hoor Vivian! Je hebt dan zoveel gezien en ervaren! En je hebt het natuurlijk geheel verdiend je stage en vakantie in alle luxe af te sluiten! Maak er iets onvergetelijks n met z'n 3en. Nog een ervaring die niemand jullie meer afpakt.
    Net als Wilma vind / vond ik het ook leuk om je te kunnen volgen en over je belevenissen te lezen. Soms zag ik het letterlijk voor me, zoals je het beschreef. En ik zal je in elk geval nooit, nooit, nooooit plagen met spinnen of muizen! ;-)
    Heel veel liefs Ivo en Jeanine

  • 29 Juli 2012 - 09:38

    Marion:

    Dag Viv,

    Wat een waanzinnige tijd met veel leer momenten en ook lollig...
    Ben stiekem trots, jaloers en benijd je vooral om je doorzettings vermogen. Want dat vraagt dit continent toch wel van je als je hier werkt/leeft. Het laatste is denk lastiger dan wanneer je er werkt.

    Geniet je suf, neem elk detail in je op, maak fotoo's van alles wat los en vast zit en....
    deel het als je terugkomt met iedereen!


    Kortom,
    geniet\\\greetz
    marion

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vivian

Actief sinds 01 April 2012
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 20871

Voorgaande reizen:

25 Januari 2016 - 25 Januari 2017

Zuid-Amerika

24 September 2013 - 28 Februari 2014

5 maanden studeren in Barcelona

01 Januari 2009 - 30 November 2013

Andere reizen

04 Mei 2013 - 25 Augustus 2013

Vier maanden stage in Brussel

18 Mei 2012 - 14 Augustus 2012

Drie maanden stage in Mombasa!

19 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Vier weekse talencursus in New York

Landen bezocht: