Dag 1. - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Vivian Stoffers - WaarBenJij.nu Dag 1. - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Vivian Stoffers - WaarBenJij.nu

Dag 1.

Door: Vivian

Blijf op de hoogte en volg Vivian

19 Mei 2012 | Kenia, Mombassa

De reis en dag 1.
Vrijdagochtend was het dan eindelijk zover, de morgen waar ik al langer dan drie maanden met smart op heb zitten wachten.
Na een emotioneel afscheid en nog een laatste blik op mijn liefste zijn we gelijk naar de gate gelopen. De tijd vloog voorbij, figuurlijk dan. Eenmaal in het vliegtuig vloog de tijd letterlijk voorbij. Met 45 minuten waren we in Frankfurt waar een overstap van 4 uur en 25 op het programma stond.
Voor de vlucht van Frankfurt naar Mombasa zaten wij nog niet naast elkaar, dus tijdens het boarden vroegen wij om een stoelwissel. Hier bleek echter dat ik nog helemaal niet mee mocht op de vlucht omdat ik geen bewijs had van een retourticket. Na veel paniek, stress en haasten zijn we naar de servicebalie gerend en de ticketbevestiging geprint.
Toen konden de laatste vliegloodjes beginnen. We hadden bijna helemaal perfecte stoelen. 2 naast elkaar, bij de nooduitgang, geen stoelen voor ons maar een muurtje. Het enige nadeel was de stanklucht die af en toe uit de toiletten achter het muurtje vandaan kwam.
Eenmaal aangekomen op het vliegveld moesten we met 7 personen, één chauffeur en 9 koffers in 1 safaribusje. Dat was een heel goed plan, maar lukte niet. Twee personen gingen met de taxi en wij met onze koffers in het safaribusje. Onderweg toch wel echt heel erg geschrokken van wat we tegenkwamen. Er liepen geiten, koeien en kippen over en langs de weg. In de file kwamen kindjes aan onze auto bedelen voor eten en geld, en de hutjes en huisjes die langs de weg en landingsbaan(!!!) stonden waren niet veel groter dan het schuurtje in onze achtertuin. Ik durfde nergens naar te kijken en al helemaal geen foto's te maken. Diep van binnen voelde ik me enorm schuldig dat wij het allemaal zo goed hebben en zij hier het zo slecht hebben.
De eerste dag hebben we vrijwel niks gedaan. We zijn naar het appartement gegaan waar wij de komende 10 weken met elkaar gaan wonen. Niet helemaal wat ik verwacht had, maar in dit huisje komen we die 10 weken wel door. Ook hebben we kennisgemaakt met het verkeer in Mombasa. Volgens mij had ik dat internationale rijbewijs beter thuis kunnen laten, want alleen van meerijden in een auto word ik al doodsbenauwd.

  • 20 Mei 2012 - 11:11

    Mam:

    Heerlijk dat alles goed is gegaan en nu kan het genieten echt beginnen.
    Hele dikke kus en knuffel....(K)

  • 21 Mei 2012 - 10:00

    Demi:

    wow wat heftig viv, enjoy!!!xxxx

  • 21 Mei 2012 - 14:48

    Wilma Van Wijk:

    Hallo Vivian. Gelukkig is alles goed gegaan met de reis. Misschien durf je aan het eind van de stage nog wel een autoritje te maken. Het gaat vast wennen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vivian

Actief sinds 01 April 2012
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 20873

Voorgaande reizen:

25 Januari 2016 - 25 Januari 2017

Zuid-Amerika

24 September 2013 - 28 Februari 2014

5 maanden studeren in Barcelona

01 Januari 2009 - 30 November 2013

Andere reizen

04 Mei 2013 - 25 Augustus 2013

Vier maanden stage in Brussel

18 Mei 2012 - 14 Augustus 2012

Drie maanden stage in Mombasa!

19 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Vier weekse talencursus in New York

Landen bezocht: