Statue of Libery - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Vivian Stoffers - WaarBenJij.nu Statue of Libery - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Vivian Stoffers - WaarBenJij.nu

Statue of Libery

Door: Vivian

Blijf op de hoogte en volg Vivian

26 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Dag mensen!
Ik heb bijna niemand van jullie meer gesproken vandaag.. Dus ik heb iedereen lekker mijn blog af laten wachten ! (Als je niet van lange verhalen houd denk ik dat je nu beter af kunt haken!)
Zo, ik heb even een grote slok priklozesprite genomen, dus ik kan er weer even tegenaan. Ik heb trouwens een of andere rare uitslag op mijn rechterhand, waadoor die vet dik is, bah. Goed, nu geen dingetjes meer tussendoor ik moet beginnen bij het begin.
Ik werd vanmorgen 10 minuten voor mijn wekker wakker, dus dat was half 10. Heel lekker uitgeslapen dus. Toen ben ik 10 minuten langer onder de douche gaan staan =D We hadden gisteravond ontbijt gekocht, aangezien we om half 11 moesten verzamelen bij de bus. Dus dat betekend dat ik heb ontbeten op mijn kamer. Ik had broodjes gekocht met kruiden erop ofzo. Dus ik hoefde geen beleg, en het smaakte heeel goed.
Wij gingen dus om tien voor half 11 richting de fitness waar we moesten verzamelen, teminste dat dachten wij... Wij zaten daar bijna 20 minuten toen de acitiviteitenbegleider aan kwam lopen en gewoon langs ons liep.. Heel raar dachten wij. Dus wj haar geroepen en gevraagd waar we moesten verzamelen. Het antwoord was: Hier, maar dan wel over een uur. Dus wat betekend dat, we hadden gewoon kunnen ontbijten (teminste, naar de brunch). We zijn daar dan ook nog even heen gegaan om wat te drinken.. Toen we om tien voor half 12 naar de fitness liepen, waren er wel veel mensen, maar nergens een bus te bekennen. We hebben dan ook nog eens 20 minuten moeten wachten op onze bus.
Maar het was het wachten waard, aangezien we werden opgehaald door zo´n gele schoolbus!! De chauffeur was alweer zo´n geweldig dikke neger! Alleen ik denk dat hij die 20 minuten dat hij te laat kwam in wilden halen ofzo, want hij reed alsof hij 25 vrouwen die moesten bevallen in de bus had (het werd me ook helemaal duidelijk waarom die riemen er waren)..
Tijdens de rit reden we ook door the Bronx, waar ik mijn ogen uitgekeken heb. ECHTE AMERIKAANSE GANGSTERS!! Overal basketbalveldjes, afval, appartementen, supermarktjes, mensen die op straat spullen verkopen en zwervers. Het viel me wel op, dat als je door een wijk met huizen reed, dat er bijnan niemand op straat was. Iedereen loopt in de winkelstraten of op de basketbalvelden.
We reden ook nog langs Ground Zero. Het is echt heel raar om dat te zien, dat daar eerst 2 hele hogen gebouwen stonden. Nu zijn dat hele hoge hijskranen. Echt heel raar om dat te zien! We willen trouwens ook nog een rondleiding over Ground Zero doen, maar we moeten nog even uitzoeken hoe we er gaan komen!
Toen we bij de ferry aankwamen, zagen we een hele mooie hele lange rij die door het hele park daar stond. Wij dachten, hebben we hier zin in? Nee. Toen we uit de bus kwamen kregen we een kaartje voor de ferry. Dus wij dachten, jeeeeh we hoeven niet in de rij. Maar dit bewees maar weer dat je nooit te vroeg moet juichen, want ook wij moesten achterin de mega rij! Tijdens die rij stonden er allemaal kraampjes en straatmuzikanten, dus je werd wel steeds bezig gehouden. Maar het was warm, heel warm. Dus die 2 en een half uur dat we daar gestaan hebben was een hel!
Toen we eindelijk lans de kaartjes controle waren, kwamen we in een hal. Daar werd onze tas gecontroleert en moesten we door van die metaalpieppoortjes (je weet wel, die). Ik wilde daar even een foto van maken, omdat ik dat gewoon heel leuk vond voor in mijn plakboek. Dat zag een security guard dus ook. Hij kwam dan ook gelijk naar me toe lopen en zij dat ik die foto gelijk moest verwijderen. Ik moest ook laten zien dat ik hem verwijderd had en hij wilde al mijn foto's zien om te kijken of die foto er niet nog tussen stond. Toen ik liet zien dat er al 74 foto's op stonden hoefde dat dan ook niet. Maar ik ben wel die foto kwijt....
Het ging echt heel lekker daarbinnen, want me tas paste eigelijk net niet in zo'n bakje en ik wilde was vergeten mijn fototoestel er in te doen, dus moest me bakje weer teruggeschoven worden.. Toen ik door het poortje liep ging die ook nog eens piepen. Dus gelijk 3 mensen om me heen, was ik ook vergeten mijn armbandjes af te doen en mijn oorbellen uit te doen. Dus dat kostte ook allemaal weer tijd.. Al die security heel chagerijnig tegen mij, maar ik bleef lachen
We konden na de security gelukkig wel gelijk doorlopen de ferry op. Was echt heeerlijk, er stond namelijk een heerlijk windje dus konden we weer ff afkoelen. Het is echt heel vet op die ferry, je zit het vrijheidsbeeld echt al vanaf het moment dat je op de bood stapt, en je ziet het steeds dichterbij en dichterbij komen! Dat is dan ook wel te zien aan het aantal foto's dat ik ervan gemaakt heb. We konden ook voor een half uur Staten Island op. We zijn daar (natuurlijk) naar de voorkant van het Vrijheidsbeeld gelopen en voor de verandering hebben we daar weer heel veel foto's gemaakt. We zijn ook nog naar de Manhattan Skyline gelopen. Heeeeel vet! Je ziet er heel veel belangrijke gebouwen in een keer. De tijd ging wel heel snel voorbij daar, dus we moesten voordat we het wisten alweer terug naar de bood. We gingen namelijk ook nog naar Ellis Island.
Ik had wel al een paar keer van Ellis Island gehoord, maar ik had me daar nog nooit echt in verdiept ofzo. Voor de mensen die dat ook niet weten, hier komt alles wat ik nu weet:
Op Ellis Island was vroeger (volgens mij tegen de 20e eeuw aan) een grenspost voor nieuwe immigranten van de VS. Nu staat er het Immigration Museum. In het museum zijn 3 verdiepingen met elk een eigen 'onderwerp'. Zo zijn er op de eerste verdieping nog de orginele bagageruimtes, waar de immigranten dus allemaal hun bagage neer moesten zetten. Ook op de eerste verdieping is het registratiegedeelte. Dat is gewoon een mega hal met 4 tafeltjes. Daar werden ze dan een voor een naartoe geroepen om zich in te schrijven. Dat was wel zo'n beetje wat ik er over weet, aangezien we geen rondleiding of iets gehad hebben.
Na Ellis Island waren mijn voeten aardig kapot, aangezien ik op mijn nieuwe schoentjes liep die niet echt eengoede zool of iets hebben (maar ze zijn wel heel leuk !) Ik was dan ook heel blij dat we weer terug gingen naar New York. En vooral dat ik weer kon zitten op de ferry! Toen we aankwamen stond de schoolbus al klaar, dus we konden zo instappen (dus weer zitten!) We hadden wel weer dezelfde chauffeur.... En ik voelde me al niet zo heel erg goed na de bus, dus dat was echt heel lekker (niet dus).
Toen we weer aankwamen op de campus, hadden we allemaal honger. Dus wij met z'n allen naar dinner. Wat bleek, die was tot half 7. En wij kwamen om half 8 aankakken. Dus wij dachten allemaal, jaa hoor lekker is dat krijgen we geen avondeten. Maar daar lieten we het niet bij zitten dus hebben we bij de receptie een lunchpakket afgetrocheld. Dat smaakte wel goed, het was een broodje ham kaas, een zakje chips, een sinaasappel, een zakje mosterd, een zakje mayonaise en een mini flesjes water.
Nu zitten we gevuld en wel weer in de lounge. We gaan bijna naar the Mets (waar we de tijd nog maar een keer van gaan vragen).. En zo naar bed, want ik ben echt heel moe van al dat lopen en onder de indruk zijn!
Hele dikke hug voor iedereen!
Big love, Vivian.
P.s Ik heb niet eens een oohja gehad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vier weekse talencursus in New York

Vier weken naar New York!

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2009

Home sweet home!

14 Augustus 2009

Thirth suitcase?

10 Augustus 2009

Weekendje naar the City

06 Augustus 2009

Wicked on Broadway + Sleepy Hollow

31 Juli 2009

THE METS
Vivian

Actief sinds 01 April 2012
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 20885

Voorgaande reizen:

25 Januari 2016 - 25 Januari 2017

Zuid-Amerika

24 September 2013 - 28 Februari 2014

5 maanden studeren in Barcelona

01 Januari 2009 - 30 November 2013

Andere reizen

04 Mei 2013 - 25 Augustus 2013

Vier maanden stage in Brussel

18 Mei 2012 - 14 Augustus 2012

Drie maanden stage in Mombasa!

19 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Vier weekse talencursus in New York

Landen bezocht: