THE METS - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Vivian Stoffers - WaarBenJij.nu THE METS - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Vivian Stoffers - WaarBenJij.nu

THE METS

Door: Vivian

Blijf op de hoogte en volg Vivian

31 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo lieve mensen!

Ik was gister een beetje laat terug, dus toen had ik geen zin meer om mijn blog te maken, bij deze.
De eerste keer dat we naar the Mets gingen, was de wedstrijd rained out. Dus we mochten het gister nog een keer proberen! Maar eerst hadden we nog een les...

Mijn wekker ging om half 9. Dus dat was wel weer lekker om even wat langer te kunnen blijven liggen. Ik heb weer eetpatroon proof ontbeten, namelijk een toast met jam en een bakje yoghurt.
TIjdens de les van Karel hebben we weer niet veel nuttigs gedaan. Ze heeft ons wel aangeraden om naar Sleepy Hollow te gaan, dat is het plaatsje naast Tarrytown en daar schijnt een enge film opgenomen te zijn ofzo. Maar goed, we hebben naar de rest van de klas geluisterd die hun huiswerk niet gelijk gemaakt hadden. Daarna hebben we nog een gesprek gehad over een product die hier bij EF echt een bestseller zou zijn. Ik had daar niet echt veel ideetjes voor, dus ik heb driekwart les alleen maar geluisterd...
Na de les zijn we gaan lunchen (weer eetpatroon proof.) en hebben we nog even in de lounche gezeten om de tijd tot de wedstrijd wat korter te maken! En dat lukte wel aardig, want het was in een keer tien voor half 5 en ik wist nog niet eens wat ik aan moest! Toen kwam Emma met de geruststellende woorden dat al die Amerikanen gewoon iets uit de kast pakken als ze naar een honkbalwedstrijd gaan, maar alsnog wilde ik toch wel wat leuks aan! Dus ik ben toen gaan brainstormen over wat ik aan ging doen en toen het kwart voor 5 was, zijn we richting de bus gelopen. Deze was gelukkig wel op tijd, dus we hoefden niet meer op de bus te wachten.
Tijdens de busreis hebben Santana en ik lekker meegezongen met onze gouwe ouwe Nederlandse liedjes. Heel veel gelachen ook, omdat iedereen ons een voor een heel raar aan zat te kijken.. Tijdense de busrijs reden we ook nog langs het hoofdkantoor van New York Times, echt een mega gebouw! Met ook nog mega veel vrachtwagens er naast! Halverwege de rit stopte de bus in een keer. Wij dachten, wat is dit? Moeten we verder lopen ofzo? Maar we moesten verkassen naar een kleinere bus. Op die parkeerplaats stonden nog echte Amerikaanse Gangsters! Met een hele leuke ertussen, dus die hebben we maar even gedag gezegd
In de kleine bus gingen we weer verder. We reden dwars door Queens heen. Echt heel bizar om te zien dat er 4 fietsen op een balkonnetje gepropt zijn van 2 bij 2 meter. Dus die fietsen hingen met het voorwiel over het balkonhekje heen. Er staan hier langs de weg ook allemaal van die paaltjes die in films altijd water gaan spuiten (weetje wel, die dingen...) Nou dat hebben wij dus ook gezien! 2 paaltjes hadden het denk ik begeven, want er spoot een hele grote straal water recht omhoog! Heel leuk om te zien!
Na een paar straten door Queens gereden te hebben, kwamen we dan eindelijk aan bij Citi Field! Het was dit keer niet aan het regenen, in tegenstelling.. Het zonnetje scheen lekker! De chauffeur was alleen niet zo slim, hij zette ons af bij Right Field, terwijl we bij Left Field moesten zijn! Dus konden we het hele stadion doorlopen om eindelijk bij onze plek aan te komen. We hadden geen zin om helemaaaaaal al die trappetjes naar de een-na-laatste rij van de een-na-hoogste ring te lopen, dus zijn we op de eerste rij van de een-na-hoogste ring gaan zitten. Daar kwamen later wel mensen tegen ons zeggen dat we op hun plek zaten, dus zijn we naar de rij daarachter verkast. Toen de wedstrijd begon, wist ik al dat ik een t-shirt van David Wright wilde! Dat had ik op de campus al uitgezocht. Maar toen hij aan de beurt was, en er een foto op het grote scherm kwam, wist ik dat in een keer helemaal zeker ! Hij had in zijn eerste slagbeurt wel gelijk 3 strikes, maar dat maakte gewoon niet uit!
Tijdens een break zijn Santana en ik even naar de fanshop gelopen. Daar heb ik mijn liefdevole pet, shirt en schuimhand gekocht ! Ik was helemaal blij! We hebben weer een lekkere vette (niet-eetpatroon-proof) hotdog gekocht en zijn toen op een andere plek gaan zitten, waar we super goed zicht hadden op het veld! Ik weet wel, dat als ik nog een keer naar een wedstrijd ga (WAT IK EIGELIJK GEWOON HEEEEEEEL GRAAG WIL!!!!!!!!) dat ik weer op die plek wil zitten! We zaten ook tussen mensen die ook van schreeuwen houden, dus ik voelde me helemaal thuis! In onze eigen ring zaten namelijk allen domme mensen die niet aan het schreeuwen waren dus voelde ik me ook dom toen ik als enige LET'S GO METS! LET'S GO METS! ging schreeuwen.. Maar op onze nieuwe plaats kon ik helemaal uit mijn dak gaan!
Vooral toen een speler van the Rockies een home run sloeg. BOEEEEEEEEEEH. En toen de beurt daarna een speler van the Rockies 3 strikes sloeg, WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOEEEEEEHH! Toen mochten the Mets weer puntjes maken en de eerste slag was gelijk een home run WOOOOOOOOOOOOOOOOEEEH! LET'S GO METS! LET'S GO METS! LET'S GO METS! AAAAAAAAAAAAH! Zo ging het zo'n beetje de hele wedstrijd door, heeerlijk!
Er liepen ook mensen rond met grote bakken met eten en drinken, die je kon kopen voor een mooie prijs rond de 6 dollar per cola of iets anders.. Heeeeel duur dus. Ik had op de campus een snickers gekocht en die heb ik mee het stadion in kunnen smokkelen!! Hoe? In mijn make-up tasje onder al mijn make-up Santana heeft zelfs een rol snack a jacks mee naar binnen gesmokkeld! Hoe? Ingepakt in haar vest en daarna mijn jasje erop
Maar goed, tijdens de wedstrijd werden er iedere keer muziekjes gedraaid. Er was voor ieder muziekje wel weer een liedje of iets. Ik ben heel blij dat ik snel leers ben, want ik wist na een paar keer wel wat ik mee moest zingen LET'S GO METS! En er was heel vaak als een Mets speler moest slaan, een noise meter. Dus dan ging heel het stadion keihard gillen en schreeuwen en klappen, heeeeel vet dus! En net als wat je in films wel is ziet, de kiss cam! Ik had echt niet verwacht dat dat echt was, maar die reactie van sommige mensen, geweldig!
Ik was wel heel blij dat we niet op iemand zijn plek waren gaan zitten toen we op onze nieuwe plek gingen zitten! Anders hadden we weeeer moeten verkassen! De wave werd ook nog gedaan! Heeeel vet is dat! Ik heb geprobeerd om het te filmen, maar dat is niet echt gelukt . Maar goed, the best souvenirs are memories!
Maar goed, ik kan heel moeilijk uitleggen hoe geweldig dit was! Je moet er gewoon geweest zijn.. Ik weet wel dat ik nog een keer wil! Maar we gaan eerst kijken of Wicked on Broadway nog wat goedkoper word als we het kaartje op de dag zelf kopen. De kaartjes voor Wicked zijn namelijk 85 dollar! Dat vind ik wel een beetje te veel van het goede. Als de kaartjes niet meer goedkoper worden, gaan we nog naar the Yankees! Dat heb ik even uitgezocht, als je daar op de dag zelf, bij het stadion een kaartje koopt voor een slechte rang (net zo slecht als bij the Mets, dus dat is nog aardig goed..) dan zijn ze maar 5 dollar per stuk! Dat is de moeite waard dus!
Echt heel jammer dat baseball niet zo erg leeft in Netherlands! Because het is echt heeeeeeel vet!!!
Dit was wel weer mijn blog over the Mets, ik ga maar gelijk mijn blog van vandaag hier in zetten, want het enige wat i kvandaag nog ga doen is een les van Karel. Het regent voor de verandering weer eens.. Dus we kunnen ook niet lekker buiten gaan zitten ofzo.
Mijn wekker ging vanmorgen om kwart voor 8. We hadden namelijk lecture om 9 uur. Dus wij zijn om half 9 gaan eten, zodat we precies op tijd zouden komen bij lecture. Vorige week was lecture verplaatst naar 8.20, en volgens mij deze week weer, maar daar hadden wij geen rekening mee gehouden, omdat we dachten dat het maar voor een keer was. Dus wij kwamen doodleuk om 9 uur daar binnen kakken . Maar we hebben niet veel gemist, het ging over wilde dieren in Amerika. Je zou er van uitgaan dat dat leuk is, maar die vrouw vertelde het echt op een hele debiel manier, dat je bijna in slaap viel!
Nu zit ik weer in de lounge, een beetje bij te komen... We waren gister namelijk pas om half 12 terug en ik lag rond kwart over 12 pas in mijn bed! Heel lastig om dan weer om kwart voor 8 je bed uit te moeten!
Maar goed, als dit het ergste is wat we hebben, moeten we blij zijn
Ik ga er nu weer mee stoppen..
Jullie horen morgen dus weer wat van me, als er dan nog wat leuks gebeurd is in de les van Karel zet ik dat daar wel in!
I LOVE BASEBALL
Big love, Vivian!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vier weekse talencursus in New York

Vier weken naar New York!

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2009

Home sweet home!

14 Augustus 2009

Thirth suitcase?

10 Augustus 2009

Weekendje naar the City

06 Augustus 2009

Wicked on Broadway + Sleepy Hollow

31 Juli 2009

THE METS
Vivian

Actief sinds 01 April 2012
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 20884

Voorgaande reizen:

25 Januari 2016 - 25 Januari 2017

Zuid-Amerika

24 September 2013 - 28 Februari 2014

5 maanden studeren in Barcelona

01 Januari 2009 - 30 November 2013

Andere reizen

04 Mei 2013 - 25 Augustus 2013

Vier maanden stage in Brussel

18 Mei 2012 - 14 Augustus 2012

Drie maanden stage in Mombasa!

19 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Vier weekse talencursus in New York

Landen bezocht: