Wicked on Broadway + Sleepy Hollow - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Vivian Stoffers - WaarBenJij.nu Wicked on Broadway + Sleepy Hollow - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Vivian Stoffers - WaarBenJij.nu

Wicked on Broadway + Sleepy Hollow

Door: Vivian

Blijf op de hoogte en volg Vivian

06 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo lieve mensen!
Gisteravond had ik echt geen energie (en zin) meer om mijn blog te maken! I'm so sorry! Nu heb ik er eigenlijk ook geen zin in, maar omdat jullie het leuk vinden om te lezen, ga ik toch mijn best doen!
Gistermiddag na de les van Karel (die echt heel vermoeiend verliep door de nieuwe Japanners), besloten Santana en ik om naar Wicked te gaan, een musical on Broadway! Toen we dat besloten, was het 2 uur. De bus vertrok om 5 uur, dus we hadden niet veel tijd meer om iets te doen. Dus gingen we maar naar de lounge. Om kwart over 4 ben ik terug naar mijn kamer te gaan om een outfit samen te stellen. Ik heb mijn nieuwe Tommy Hilfiger polo, en mijn nieuwe DKNY Jeans aangedaan, dus ik was helemaal in het nieuw!
De bus stond al klaar toen we om kwart voor vijf voor the sportbuilding aankwamen, dus we konden gelijk in de bus!
Tijdens de rit reden we dwars door the Bronx heen. Echt heel bizar om dat allemaal te zien! Lang leve Hoofddorp, echt waar!
Toen we aankwamen bij the theater, kregen we ons kaartje. En dat was weer even een heel leuk moment in mijn New York trip. Op het kaartje stond Nederlander, dat was van de organisatie ofzo! Dus dat vonden wij weer even heel grappig.. We kregen daarna 25 minuten om te eten, dus dat was even snel (niet eetpatroon-proof) langs de Mc Donalds. Zit je in een Mc Donalds in New York, te genieten van je Mc Chicken, wat zit er dan naast je.. NEDERLANDERS! Moesten we daarvoor zo lang vliegen, hahahaha!
Toen was het eindelijk tijd om naar binnen te gaan! We zaten op rij M van het balkon, dus dat was de aller laatste rij die er is! We moesten 2 roltrappen op en onderweg boden ze je koptelefoons aan zodat je geen woord zou missen.. Wij waren dan ook best wel bang dat we echt hele slechte plaatsen zouden hebben, maar dat viel alles mee! We hadden een mooi totaal overzicht van het hele podium en we konden alles perfsw
ect horen!
De musical is echt de moeite waard! Heel hard gelachen, vooral om de mensen op de voorste rij die steeeds omhoog moesten kijken naar de rondvliegende dingen.. Ik was ook heel blij dat ik alles gewoon begreep, ik had af en toe wel dat ik uitdrukkingen niet begreep, maar dat is best wel logisch...
Om kwart voor 10 was de show afgelopen. Wat een volk moet er dan tegelijk de roltrappen af zeg! Echt niet normaal! De bus stond gelukkig weer klaar, dus we konden gelijk vertrekken!
Toen we thuis kwamen heb ik even een speed-douche genomen, en ben ik zo snel mogelijk mijn bedje in gedoken! Ik was zo moe! Echt niet normaal. En dan te bedenken dat vanmorgen mijn wekker weer ging om kwart over 7...
Dus mijn wekker ging vanmorgen om kwart over 7, heel fijn, want ik wilde douchen (aangezien ik weer vastgeplakt wakker werd, ja, ook in mijn nieuwe hoekje..) maar de douche was steeds bezet. Dus ben ik maar als een inbeziel op de deur gaan bonken, en kon ik toch nog douchen! Gelukkig maar!
Ik heb vanmorgen eindelijk na een lange tijd weer is een pannekoekje gegeten! Hij was heel droog, maar met wat extra jam en het idee dat het pannekoek is, smaakte hij wel aardig! Na het ontbijt hebben we nog even snel de dialogue veranderd en zijn we naar de les gegaan. Heel fijn weer met die Japanners... We begonnen met onze dialogues voorlezen, daar heb ik de helft niet van verstaan, want die Japanners praten alsof niemand ze mag horen.. Ik voelde me ook best wel aso toen wij onze dialogue moesten doen, omdat Santana en ik altijd wel aardig onze stem opzetten.. Hahhaa, maar Karel was daar wel blij mee, omdat zij nu ook een keer iets verstond. Daarna hebben we over Wicked gepraat met Karel en hebben we wat opdrachtjes uit het boek gemaakt. Het was niet echt een interessante les, maar ik heb me ook niet echt verveeld (behalve de laatste 10 minuten dan..)
In ons tussenuur, ben ik begonnen aan mijn blog. En hebben we weer een familie hereniging gehad, want ook Mel had tijd om op de PC te gaan. Mel had gemeld dat hij een Ralph Lauren pet wild als souvenir, maar toen we naar de outlet gingen, ben ik opzoek gegaan naar een Marco Polo winkel, omdat ik er van overtuigd was dat hij een Marco Polo pet wilde. Ik ben zelfs in de Ralph Lauren winkel geweest, heb daar met een pet in mijn handen gestaan, maar ik dacht toen. Nee ik durf het niet aan om deze mee te nemen, straks vind hij hem stom! Hoe stom kan ik zijn! Dus ik heb de opdracht gekregen van Mel om er alsnog een te zoeken (natuurlijk wel op de sarcastische toon!). Daardoor was ik een beetje de tijd vergeten, en moest ik heel snel afsluiten waardoor ik vergeten was om mijn blog op te slaan (daarom moest ik nu weer helemaal overnieuw beginnen, en ik had er al zo veel zin in!!)
We hebben vandaag oook onze laatste conversation les gehad, god wat ben ik blij dat ik dat veranderd heb! We moesten het vandaag hebben over beslissingen, moesten we een top 10 maken van moeilijkste beslissingen en die met elkaar discusieren. Wat een *** opdracht! (nu hoop ik heel erg dat vocabulary wel leuk is..)
Na de conversation les wilden we naar Sleepy Hollow lopen (je weet wel, dat plaatsje waar de horror film Sleepy Hollow opgenomen is..) maar we zijn eerst gestrand bij Pay Half. Daar heb ik een rokje gekocht van Wrangler (ja dat is een bekend merk!). Het rokje was in the Wrangler shop, 110 dollar. En ik heb er wel 10 dollar voor betaald! Een 1 minder dus! BETER! Ook heb ik nog een lange blouse / jurkje gekocht voor 15 dollar en nog een spijker short voor 10 dollar (ze gingen anders weer huilen!)
Daarna zijn we doorgelopen richting het station, omdat we daar naar rechts zouden gaan richting Sleepy Hollow, maar we kwamen een heel schattig snoep winkeltje tegen, waar ik me ingehouden heb! Hele leuke dingetjes hadden ze daar! Zelfs hotdogs en ijsjes van marshmallow!
Toen zijn we weer verder naar beneden gelopen, langs de Mc Donalds want daarachter zou Sleepy Hollow moeten liggen. Nou daar lag het dus niet, volgens mij zijn we dwars door de buitenwijk van Tarrytown gelopen! Overal gangsters enzo, we werden echt heel erg aangekeken! Dus zijn we in een rondje maar weer heel snel daar weg gegaaan. We hebben Sleepy Hollow dus niet gevonden, maar hebben wel weer een beetje meer van Tarrytown gezien! Ik wilde wel een paar foto's maken van de achterbuurt, maar ik dacht dat ik dan dikke negers achter me aan zou krijgen, dus ik heb dat maar gelaten..
Nu zit ik op mijn kamer in kladblok mijn blog te typen. Ik ga straks richting de lounge om mijn bankrekening even te checken en mijn blog online te zetten. We zijn uitgenodigd voor een feestje in the Teahouse hier op de campus voor vanavond. Die begint om precies de zijn over 40 minuten en we weten nog steeds niet of we daar heen gaan. Dus daar gaan we nog even over nadenken...
Jullie horen morgen wel weer wat van me, want dan gaan we weer naar de mega-mall! Ik ga het gewoon nog even volhouden om iedere dag iets van me te laten horen, het zou zonde zijn als ik het deze laatste paar daagjes (8 blog-dagen om precies te zijn) niet meer vol zou houden!
Dikke kus voor iedereen!
Big love, Vivian.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vier weekse talencursus in New York

Vier weken naar New York!

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2009

Home sweet home!

14 Augustus 2009

Thirth suitcase?

10 Augustus 2009

Weekendje naar the City

06 Augustus 2009

Wicked on Broadway + Sleepy Hollow

31 Juli 2009

THE METS
Vivian

Actief sinds 01 April 2012
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 20884

Voorgaande reizen:

25 Januari 2016 - 25 Januari 2017

Zuid-Amerika

24 September 2013 - 28 Februari 2014

5 maanden studeren in Barcelona

01 Januari 2009 - 30 November 2013

Andere reizen

04 Mei 2013 - 25 Augustus 2013

Vier maanden stage in Brussel

18 Mei 2012 - 14 Augustus 2012

Drie maanden stage in Mombasa!

19 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Vier weekse talencursus in New York

Landen bezocht: