I felt in love... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Vivian Stoffers - WaarBenJij.nu I felt in love... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Vivian Stoffers - WaarBenJij.nu

I felt in love...

Door: Vivian

Blijf op de hoogte en volg Vivian

21 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Dag lieve mensen.
Ik heb vandaag al eerder iets van me laten horen, waarin stond dat ik naar Manhatten ging... Dus ik denk dat dat al genoeg zegt.
I really felt in love with this city!
Alles was zo groot en mooi en veel en druk en geweldig!
Ik werd echt even helemaal gek, ik zag alles tegelijk, wilde overal tegelijk een foto van maken wilde bovenop die gebouwen staan en over de hele stad kijken, alle winkels leegkopen en veeeeel meer van die stad zien, maar ik zal wel even beginnen bij het begin, anders weet ik niet hoe ik alles kan vertellen!

Vanaf de campus moesten we eerst een mega berg naar beneden lopen (met in ons achterhoofd later dus ook weer omhoog...) naar het treinstation. Daar moesten we een hele lange trap op om over het spoort te gaan en een kaartje te kopen. Iedereen helemaal kapot toen we aan de andere kant aankwamen, iedereen een kaartje gekocht. Was er een hele leuke intercom die omriep dat de trein aan de andere kant zal arriveren... Dus mochten we die heeeerlijke trap weer op en af naar de andere kant.
In de trein zaten heeeeerlijk dikke, stinkende Amerikanen... We kwamen aan op Grand Central Station.. Ik heb serieus nog nooit zo'n grand station gezien (best wel logisch aangezien het het grootste station van de wereld is)!
Daarvandaan liepen we richting Fifth Ave (een van de duurste winkelstraten van de wereld!) en via Fifth Ave naar het Central Park.
Central Park is echt een wereld appart! Overal zijn er straatmuzikanten, straatschilders, Amerikaanse gangsters, Amerikaanse zwervers, Amerikaanse god freaks, Barkeepers die aan het jongleren zijn met flessen en bekers, een groep toeristen die van alles en iedereen foto's maakt (wij dus), en zo kan ik nog wel even doorgaan.. (er waren vooral veel eekhoorns en bomen..)
Na het Central Park gingen we verder naar Broadway en Times Square! Ooh my gosh, hoe vet kan iets zijn! Nou believe me, niet veel vetter als sommige mensen die daar rondlopen! Hahaha, ik bedoel natuurlijk dat het niet veel mooier en leuker en beter kan zijn als Broadway en Times Square!!!

Toen was het toch weer tijd om terug naar de campus te gaan. Dus wij weer naar Grand Central, en met de trein terug naar Tarrytown. Toen we al een aardig eind onderweg waren op de big hill, wilden Santana en ik naar de Mc Donalds. Vooral omdat ik wilde weten hoe groot een cola daar is.. Dus wij weer naar beneden en naar de Mac. Nou ik kreeg de schrik van me leven toen ik mijn medium cola bestelde, ik verwachtte niet dat het net als bij ons 0.4 liter is... maar 0.6 had ik toch echt niet verwacht!! Dus ik heb zo veel mogelijk gedronken als ik kon en de rest weggegooid. Ik had ook een of andere mislukte Mc Chicken op een normaal hamburger broodje.. En Santana had een normale Mc Chicken en die moest daar wel 1 dollar voor betalen.. Dus dat is 70 cent, even voor de duidelijkheid.. In Nederland is een Mc Chicken 3 euro 25! Dus voortaan als je een Mc Chicken wilt, moet je maar even naar Amerika gaan..
Toen we ons eten ophadden besloten we om met de taxi naar boven te gaan.. Ge-wel-dig! Ik heb gewoon in een Yellow Cap gezeten. Ooh my gosh! Het is maar 2 dollar per persoon om van beneden naar boven gereden te worden, dus het viel alles mee.

Ik ben trouwens heel benieuwd hoeveel mensen al zijn afgehaakt met lezen, omdat het zo langdradig is allemaal, hahaha ik kan er niks aan doen ik moet alles kwijt!

Op de campus terug was het dinnertime, maar wij hadden natuuuurlijk geen honger meer na ons Mac bezoek.. Dus hebben we een glas water gedronken..
Na het eten hebben we ons schedule (rooster) opgehaald en het is iets anders als ik verwacht had, maar het valt totaaaal niet tegen!
Hier komt ie:

Monday:
09.00 - 10.20 Normal English lesson, Carol Herd-Rodriguez
10.30 - 11.50 Normal English lesson, Carol Herd-Rodriguez
14.00 - 15.20 Conversation lesson, Susan Ciano
Tuesday:
12.00 - 13.20 Normal English lesson, Carol Herd-Rodriguez

Wednesday:
09.00 - 10.20 Normal English lesson, Carol Herd-Rodriguez
10.30 - 11.50 Normal English lesson, Carol Herd-Rodriguez
14.00 - 15.20 Conversation lesson, Susan Ciano

Thursday:
12.00 - 13.20 Normal English lesson, Carol Herd-Rodriguez

Friday:
09.00 - 10.20 Lecture
12.00 - 13.20 Normal English lesson, Carol Herd-Rodriguez

Voor de duidelijkheid:
Carol Herd-Rodriguez en Susan Ciano zijn mijn teachers en Lecture is voor je luistervaardigheid. Dan zit je in zo'n mega zaal met allemaal stoeltjes en met een speaker waar je waarschijnlijk aantekeningen van moet maken. Net zoals in de films, dus dat lijkt me super vet!
Trouwens, ik heb level 5 en zit in class 5B. Dus het blijkt dat ik best wel goed ben in engels, het wil er alleen nog niet echt uitkomen. De levels zijn verdeeld van 1 tm 8, dus ik zit best wel hoog!
Ik zit samen met Santana in de klas, dus zij is ook goed!

Ik heb al een leuk gesprek gehad met mijn Franse roommate. Ze gaat alleen zaterdag al weg, dus dat is wel jammer. Maar dat betekend wel dat ik dan beneden kan slapen, een hele kast voor mezelf heb en our desk niet meer hoef te delen! Dat is dus wel beter! Maar dan zal er wel een nieuwe roommate komen waar ik dan the desk mee moet delen.. Maar goed, ik slaap dan wel beneden!

Ik denk dat ik nu wel mijn hele dag omschreven heb.. Morgen beginnen me lessen dus ik ga ook niet al te laat slapen..

Ik denk dat ik morgen na mijn classes naar Tarrytown ga of even naar de fitness. Fitness is eigelijk niet nodig, al die bergen die we over moeten lopen hier is echt té gezond. Ik heb geprobeerd om er foto's van te maken, maar daar zie je niet op hoe steil het is (en dat jullie het ff weten, ik heb dus zo'n steile berg op moeten lopen met 2 koffers en 3 tassen handbagage, poor me!).
Ik heb wel besloten dat ik hier in de buurt ga wonen, die huizen hier zijn echt ge-wel-dig!! In alle kleuren van de regenboog en groooooooooooot!

Ik heb alle foto's in een appart album gezet, want ik heb er nu al 219 en het limiet van deze blog is 200, dus dat gaat hem niet helemaal worden..
http://picasaweb.google.nl/vivianinnewyork/Dag12InNewYork
Daar staan ze allemaal op.

Morgen heb ik maar een class ben ik net achtergekomen, want het is natuurlijk dinsdag morgen (nu al bij jullie maar goed..) En die class begint pas om 12.00 dus ik hoef ook niet vroeg op te staan..

Maar al kan ik uitslapen, ik ga nu echt stoppen. Ik ga nog even wat foto's op hyves zetten en dan terug naar mijn kamer..

Ik laat weer zo snel mogelijk iets van me horen, over hoe mijn class verlopen is enzo.
Dikke kus voor iedereen!
See you all soon!
Big love, Vivian.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vier weekse talencursus in New York

Vier weken naar New York!

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2009

Home sweet home!

14 Augustus 2009

Thirth suitcase?

10 Augustus 2009

Weekendje naar the City

06 Augustus 2009

Wicked on Broadway + Sleepy Hollow

31 Juli 2009

THE METS
Vivian

Actief sinds 01 April 2012
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 20885

Voorgaande reizen:

25 Januari 2016 - 25 Januari 2017

Zuid-Amerika

24 September 2013 - 28 Februari 2014

5 maanden studeren in Barcelona

01 Januari 2009 - 30 November 2013

Andere reizen

04 Mei 2013 - 25 Augustus 2013

Vier maanden stage in Brussel

18 Mei 2012 - 14 Augustus 2012

Drie maanden stage in Mombasa!

19 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Vier weekse talencursus in New York

Landen bezocht: