Bonjour 4 - Reisverslag uit Brussel, België van Vivian Stoffers - WaarBenJij.nu Bonjour 4 - Reisverslag uit Brussel, België van Vivian Stoffers - WaarBenJij.nu

Bonjour 4

Blijf op de hoogte en volg Vivian

18 Juli 2013 | België, Brussel

Lieve allemaal,

Ohja, ik zou een blog bij gaan houden...

Ben ik toch mooi even vergeten te doen, maar hierbij dan nog maar een laatste update uit Brussel. Het is ook allemaal niet zo spannend en cultuurshockend als vorig jaar, dus voelt het alsof ik weinig bjizonders voor jullie kan schrijven.

Maar mijn god wat is de tijd voorbij aan het vliegen. Na deze stage week heb ik nog maar drie werkweken te gaan en ik heb het idee dat ik hier pas net aangekomen ben. Dat is natuurlijk niet zo, want ik zit hier alweer bijna 12 weken.

Op stage gaat ook nog steeds alles goed. Het werk is nog steeds enorm uitdagend en heb het erg naar mijn zin. Langzaam bij beetje wil het me ook lukken om lekker Frans te spreken, dus dat is weer een doel in mijn leven bereikt, haha.

Het lijkt me niet heel boeiend om van iedere week te vertellen wat ik hier gedaan heb, dus even in grote lijnen. De studiereizen naar Parijs waren fantastisch, veel van de stad gezien, op allemaal verschillende manieren, in een 2CV, tijdens een kunstwandeling en per privé taxi busje, het is allemaal voorbij gekomen. Verder heb ik, zoals ik al eerder zei, een onderwerp voor mijn onderzoek voor school. Ik ga een procedure opstellen in geval van verstoringen op de route Brussel -> Schiphol. Dit omdat Thalys een AirRail samenwerking heeft met Air France KLM, wat betekend dat reizigers op één ticket met de trein naar Schiphol kunnen en vanaf daar kunnen vliegen.

Waar ik me de komende weken nog mee bezig ga houden? Genieten! Dit weekend zijn mijn vriendinnetjes hier in Brussel, dus ga ik weer lekker genieten van wat mooie avonden. Daarna ga ik nog naar Amsterdam voor op de Thalysboot tijdens de Gay Pride, nog een midweekje genieten op Mallorca, met de studentenvereniging naar het introductiekampt voor nieuwe TIO studenten in de Ardennen, en dan zit het feest er alweer op en ga ik weer terug naar Nederland.

Wat ik daarna ga doen? Even een paar weken bijkomen in Nederland en als alles meezit en ik officieel aangenomen wordt, ga ik een nieuwe blog starten voor mijn volgende avontuur: 6 maanden studeren in Barcelona!

Tot de volgende keer. X

  • 18 Juli 2013 - 11:59

    Mam:

    Wat heb je het super getroffen Viv...en wat veel geleerd. Nog even lekker genieten de laatste weken en inderdaad hopen dat je naar Barcelona kunt...dan gaat het bikkelen weer beginnen.
    Succes en veel plezier de laatste weken.
    Dikke kus...xxxx Mam

  • 18 Juli 2013 - 13:08

    Tante An:

    Hi Viv,
    Het klinkt allemaal erg leuk!!!!
    Geniet er maar lekker van en dan in Barcelona weer Spaans leren!
    X van je tante

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vivian

Actief sinds 01 April 2012
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 20882

Voorgaande reizen:

25 Januari 2016 - 25 Januari 2017

Zuid-Amerika

24 September 2013 - 28 Februari 2014

5 maanden studeren in Barcelona

01 Januari 2009 - 30 November 2013

Andere reizen

04 Mei 2013 - 25 Augustus 2013

Vier maanden stage in Brussel

18 Mei 2012 - 14 Augustus 2012

Drie maanden stage in Mombasa!

19 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Vier weekse talencursus in New York

Landen bezocht: