Bonjour 2 - Reisverslag uit Brussel, België van Vivian Stoffers - WaarBenJij.nu Bonjour 2 - Reisverslag uit Brussel, België van Vivian Stoffers - WaarBenJij.nu

Bonjour 2

Door: Vivian

Blijf op de hoogte en volg Vivian

21 Mei 2013 | België, Brussel

Lieve allemaal,

Daar is hij dan, mijn eerste update uit Brussel. Inmiddels ben ik alweer begonnen aan mijn derde stageweek bij Thalys. Het is fantastisch maar waar, ik heb me nog geen moment verveeld.

De eerste week/anderhalve week ben ik een beetje ziek geweest. Natuurlijk ook niet heel erg raar, gezien de onwijze drukte waar ik de afgelopen maanden in geleefd heb. Waarschijnlijk uitte mijn oververmoeidheid zich in een keer, en dat heerlijk in de vorm van een holte ontsteking. Maar daar laat ik mij natuurlijk niet door uit het veld slaan, en ik ging gewoon lekker verder. Met mijn verjaardag kwamen mama en Erik een bezoekje brengen, en hebben we opper toeristisch in zo'n heerlijke rode bus Brussel door gereden.

Op werk begint alles steeds meer te wennen. Ik heb fantastische werkzaamheden, en nog leukere collega's. Om jullie een idee te geven wat ik zoal ga doen tijdens mijn stage, zal ik even opsommen waar ik me op dit moment mee bezig hou. Vandaag, nu ik dit aan het typen ben, zit ik in Nederland. Ik heb zojuist twee presentaties mogen geven bij TUI in Rijswijk. Dit ga ik ook doen bij TUI in Enschede, en het is aan mij om hier de presentaties voor samen te stellen en te geven. Daarnaast ga ik binnenkort drie keer op studiereis naar Parijs. Het is dan aan mij om een programma samen te stellen, de tickets te regelen, een activiteit te bedenken en de groep ter plaatse te begeleiden (FANTASTISCH!). Verder ben ik nog druk bezig met de voorbereiding van een zogenaamde 'Salesblitz' dan gaan wij een dag langs stations en reisbureaus om onszelf op de kaart te zetten met een leuke activiteit. Waar ik me verder nog heel veel mee bezig hou is het lezen en verbeteren van Nederlandse informatie, zowel op de website van Thalys zelf, als op websites van agenten of partners. Omdat ik de allereerste Nederlandstalige werknemer ben van Thalys, heb ik hier een flinke bak werk aan (fantastisch toch, leer ik naast Frans ook nog eens beter Nederlands spreken).

Dit lange weekend (ja, ja, gewoon wéér een lang weekend vrij, wat heb ik het toch zwaar) is een vriendinnetje uit Nederland langs gekomen. Het was heerlijk om gewoon weer even alles wat in mijn hoofd opkomt uit te kunnen spreken (dat is zoals jullie weten altijd heel erg veel, sorry Zan, je hebt het zwaar te verduren gehad haha). Ook heb ik eindelijk het bruisende nachtleven van Brussel kunnen ontdekken, en hebben we heeeeerlijk genoten van lekker eten en lekkere wijntjes.

Komende week ga ik intern bespreken wat mijn onderzoeksonderwerp zal zijn. Dat is een onderdeel van mijn stage, dat ik voor Thalys een marktonderzoek of intern onderzoek moet doen. Dus waarschijnlijk kunnen jullie binnenkort allemaal weer een mooie enquête van mij verwachten (want daar gooi ik jullie natuurlijk altijd dood mee, je m'excuse!).

Het is na vorig jaar een heerlijke stage. Van alle kanten krijg ik waardering over het werk dat ik lever, en ik ben altijd druk aan het werk. Dat ik nu ieder moment van de dag iets aan het doen ben, en het voor ik het door heb alweer vijf uur is, is na vorig jaar een enorme verademing.

Daarnaast is Thalys als bedrijf gewoon heerlijk om voor te werken. Er hangt een onwijs relaxte sfeer binnen het bedrijf, waardoor ik me er helemaal thuis voel. Ook hebben ze veel leuke uitjes voor het personeel, waar ik ook allemaal aan mee mag doen. Zo sta ik 3 augustus te swingen op de Thalys boot tijdens de GayPride in Amsterdam!

Brussel is fantastisch, dat wil ik jullie als laatste nog even meegeven!

Tot de volgende keer. Bisous. X

  • 21 Mei 2013 - 13:49

    Yessica :

    Vind ik leuk!!!!!!!! Veel plezier xx Yessica

  • 21 Mei 2013 - 14:37

    Mam:

    Wat klinkt dit toch echt heerlijk allemaal. Al je moeite en investeringen van de afgelopen 2 jaar worden beloond door een fantastische stage/werk plek. Je woont ook nog super leuk...wat wil je nog meer. Geniet er lekker van Lieve Viv en tot je volgende verslag.
    Dikke kus en knuffel....XXXXXXXXXXXXXX

  • 21 Mei 2013 - 20:59

    Jeanine:

    Ruilen? Ik jouw stage, jij mijn baan? Lachen zeg! Fijn hè, als je het gevoel krijgt dat het gewaardeerd wordt wat je doet? Gezellig dat mama en Erik er waren met je verjaardag! Mijn stage in Duitsland vond ik destijds ook echt super leuk. Als ik er nu aan terug denk, moet ik nog steeds glimlachen. Echt fantastisch was dat. Mooi was ook dat ik daar van m'n stagevergoeding kon leven en de studiefinanciering in Nederland langzaam maar gestaag doorliep. Was een mooi spaarpotje toen ik terug kwam. Ben benieuwd naar je opdracht en je volgende blog! Veel plezier!

  • 22 Mei 2013 - 00:09

    Zoe :

    Wat ben je toch een heerlijke positieve kanjer! En wat heb je zo'n fantastische stage en tijd verdient, harde werker! Geniet met volle teugen en drink af en toe een Belgisch biertje op ons, drinken wij een cervezatje op jou! En deze week absoluut even skype! Al het liefs uit Mallorca! Un beso xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vivian

Actief sinds 01 April 2012
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 20879

Voorgaande reizen:

25 Januari 2016 - 25 Januari 2017

Zuid-Amerika

24 September 2013 - 28 Februari 2014

5 maanden studeren in Barcelona

01 Januari 2009 - 30 November 2013

Andere reizen

04 Mei 2013 - 25 Augustus 2013

Vier maanden stage in Brussel

18 Mei 2012 - 14 Augustus 2012

Drie maanden stage in Mombasa!

19 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Vier weekse talencursus in New York

Landen bezocht: