Bonjour 3 - Reisverslag uit Brussel, België van Vivian Stoffers - WaarBenJij.nu Bonjour 3 - Reisverslag uit Brussel, België van Vivian Stoffers - WaarBenJij.nu

Bonjour 3

Blijf op de hoogte en volg Vivian

07 Juni 2013 | België, Brussel

Lieve allemaal.

Weer even een update uit Brussel. Het is hier nog steeds fantastisch! Sinds mijn laatste update heb ik alweer enorm veel leuke dingen gedaan, en zijn er ook weer nog meer leuke dingen bijgekomen op de planning.
Op werk zelf heb ik nog steeds leuke taken, ik ben de laatste week vooral bezig geweest met het helpen ontwikkelen van drie advertenties voor in de brochures van dé drie grote touroperators hier in België. Het is enorm leuk om mee te krijgen hoe over ieder kopje en zinnetje nagedacht wordt, en hoe dat het beste opgemaakt kan worden. Bizar om te zien wat een tijd daar eigenlijk in gaat zitten.

Daarnaast ben ik heel erg druk bezig met het ontwikkelen van een e-learning tool voor reisagenten. Voor mij is dit extra leuk om te doen, omdat we deze tool op gaan zetten via TravMagazine, een van de vakbladen waar we via school ook een abonnement op hebben gehad, en waar we ook een gastcollege over gehad hebben. Ook hier weer, bizar wat een tijd daar in gaat zitten. Ieder hoofdstuk en onderwerp wordt eerst drie keer gewijzigd en daarna toch nog maar wat extra informatie toegevoegd. Maar, niets is minder waar, dat maakt het alleen maar leuker!

Vorige week heb ik twee workshop avonden van Atout France (Frans verkeersbureau) geholpen. Was echt heel erg leuk om te doen. Waren twee avonden, de eerste in Brussel en de tweede in Gent, waar er in groepjes van 2 of 3 personen reisagenten aan je tafel komen en waaraan je in 10 minuten een presentatie aan ze kan geven. In Brussel was het in het begin erg lastig, omdat er alleen maar Franstalige waren. Maar hoe vaker ik de presentatie deed, hoe makkelijker het ging! In Gent ging dit een stuk makkelijker, omdat dit de Nederlandstalige groep was. Na de presentaties was er een heerlijk diner geregeld, waar ook wij van mochten genieten :)

Ik ben zondag lekker een dagje naar Parijs gegaan. Omdat ik mijn Thalys kaart heb, waar ik gratis het hele netwerk mee mag reizen, en ik anders maar in mijn kamertje zou blijven hangen, heb ik mezelf vermand en ben ik op stap gegaan. Het was heerlijk om weer in Parijs te zijn. Heel erg grappig ook, omdat ik alleen liep werd ik niet lastiggevallen door de straatverkopers met hun mini Eiffeltorentjes en neppe tassen.

Maandag middag kwam er nog een leuke verassing voor mij bij. Ik zou dinsdag een Salesblitz gaan doen in Brussel en Luik, maar omdat ik niet alle contactpersonen ken en niet weet welke dienstingangen ik moet gebruiken ben ik van dagprogramma gewisseld met Houda. Zij zou eigenlijk op studiereis gaan naar Disneyland Parijs, maar het was beter als ik dit zou doen  Geeeeeeeeen probleem voor mij natuurlijk! Het was echt een heerlijke dag. Ik kreeg zelf ook een toegangskaartje, dus ben lekker een dagje Disney in geweest!

Verder nog… ohja, ik heb vandaag te horen gekregen waar mijn onderzoek over zal gaan. Thalys is een parternship aangegaan met luchtvaartmaatschappijen, om Nederlanders die vanuit België vliegen of Belgen die vanaf Schiphol vliegen te vervoeren op de dag van vertrek. Mijn onderzoek zal zijn wat de mogelijkheden zijn om tickets te veranderen in geval van een wijziging in het reisschema. Denk bijvoorbeeld aan een vlucht met vertraging, waardoor ze een trein later moeten nemen, of een trein met vertraging, waardoor ze hun vlucht missen…

Komende weken worden heel erg druk, maar héél erg leuk! Maandagmiddag ga ik naar Leiden voor een tweede vergadering over de Vakantiebeurs 2014, dinsdag ga ik op studiereis naar Parijs, donderdag ga ik op studiereis naar Parijs. Volgende week zondag en maandag ga ik als mystery guest naar de Thalys stations in Duitsland, volgende week dinsdag geef ik een presentatie aan drie Chinese journalisten en begeleid ik een studiereis naar Parijs van Russen en dan volgende week donderdag nóg een studiereis naar Parijs! Ja, ja, wat heb ik het toch zwaar he!!

Helaas gaat de tijd wel enorm snel voorbij nu ik het zo onwijs druk en naar mijn zin heb… Ik heb alweer mijn vijfde stageweek afgerond, dus heb er nog maar 10 voor de boeg…

Tot de volgende keer. X

  • 07 Juni 2013 - 19:41

    Mam:

    Wat vermaak je je toch super goed en wat heb je het ontzettend getroffen met deze stage. Natuurlijk ben ik ook nog trots op je dat je dit allemaal doet:)
    Super dikke knuffel en nog veel succes met je onderzoek en veel plezier natuurlijk.
    xxxxxmam

  • 09 Juni 2013 - 00:26

    Jeanine:

    Haha lekker decadent; 'Ff naar Parijs, ik had toch niks te doen' Fantastisch! Echt onwijs leuk dat ze je zoveel laten zien en laten doen. Precies wat mam zegt: veel plezier. Zorg dat je ervan geniet. Je merkt zelf al hoe snel de tijd gaat. Voor je het weet is het voorbij. Ongetwijfeld komen er dan weer andere leuke dingen op je pad. Maar haal er vooral uit wat erin zit. Als je in Amsterdam bent, moet ik werken. Maar ik kijk wel ff mee op tv of ik je zie. Tot je volgende blog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vivian

Actief sinds 01 April 2012
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 20875

Voorgaande reizen:

25 Januari 2016 - 25 Januari 2017

Zuid-Amerika

24 September 2013 - 28 Februari 2014

5 maanden studeren in Barcelona

01 Januari 2009 - 30 November 2013

Andere reizen

04 Mei 2013 - 25 Augustus 2013

Vier maanden stage in Brussel

18 Mei 2012 - 14 Augustus 2012

Drie maanden stage in Mombasa!

19 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Vier weekse talencursus in New York

Landen bezocht: